Jesteś miłośnikiem motoryzacji? Poznaj możliwe ścieżki kariery w tej branży.

345

Praca u lidera branży to dobry sposób na perspektywiczną, udaną karierę zawodową. Wszyscy ci, którzy są miłośnikami motoryzacji, powinni spróbować pracy u najlepszych na rynku. Do czołowych firm w tej branży należy między innymi BMW. Jakie oferty pracy w motoryzacji możesz naleźć i co oferuje BMW? Przeczytaj poniższy tekst, by móc poznać odpowiedzi na te pytania.

Praca w BMW to nie tylko prestiż. Dlaczego warto zdecydować się na zatrudnienie u światowego lidera?

BMW jest koncernem o czołowej, wypracowanej przez dziesięciolecia pozycji na rynku motoryzacyjnym. Producent ten dostarcza między innymi samochody osobowe i motocykle, a także części zamienne (w tym m.in. silniki) do pojazdów. Filie BMW można spotkać na terenie całego świata, w tym między innymi w Polsce.

Powód, dla którego piszemy właśnie o BMW, jest bardzo prosty — na forach internetowych poświęconych pracy w branży motoryzacyjnej można znaleźć wiele pochlebnych opinii dotyczących zatrudnienia w oddziałach tego globalnego producenta. Na jakie stanowiska możesz aplikować, jeśli szukasz pracy w branży motoryzacyjnej?

Jakie umiejętności warto posiadać, szukając pracy w salonie samochodowym?

Praca w branży motoryzacyjnej jest przeznaczona przede wszystkim dla tych, którzy są miłośnikami aut. Taki stan rzeczy wynika z prostej przyczyny — potrzeba wiedzy na tematy motoryzacyjne, by móc sprawnie wykonywać powierzone obowiązki i być wiarygodnym w oczach klienta.  Zamiłowanie do motoryzacji to jednak jeszcze nie wszystko. Konieczne są również takie atuty, jak na przykład:

  • kompetencje miękkie (interpersonalne), w tym między innymi umiejętność współpracy w zespole;
  • umiejętność posługiwania się językiem obcym, w tym w szczególności językiem angielskim (co najmniej na poziomie średniozaawansowanym);
  • znajomość programów komputerowych (w tym np. pakietu MS Office).

Praca doradcy serwisowego i doradcy ds. sprzedaży, czyli podstawowe stanowiska operacyjne w motoryzacji.

Przykładowe stanowiska pracy w sektorze motoryzacyjnym to: sprzedawca samochodów oraz doradca serwisowy. Są to podstawowe stanowiska pracy w salonie samochodowym, które polegają na obsłudze klientów i udzielaniu im informacji na temat pojazdów, warunków zakupu oraz przebiegu prac serwisowych.

Praca w branży motoryzacyjnej to nie tylko doradztwo serwisowe.

Wymienione wyżej stanowiska pracy to ważne, ale nie jedyne posady, jakie oferują pracownikom przedsiębiorstwa z branży motoryzacyjnej. Bardzo dobrze widać to na przykładzie koncernu BMW, który prowadzi rekrutacje na stanowiska w takich obszarach, jak między innymi:

  • finanse — jest to idealne rozwiązanie dla przedstawicieli takich branż, jak księgowość czy controlling;
  • recepcja — dobre miejsce na rozwinięcie kompetencji miękkich, gdyż praca na recepcji to świetne rozwiązanie dla wszystkich tych, którzy cechują się dobrą organizacją pracy oraz łatwość nawiązywania kontaktów;
  • ubezpieczenia — praca w tej branży wymaga posiadania obszernej wiedzy na temat prawa cywilnego i produktów ubezpieczeniowych, a także umiejętności interpersonalnych;
  • oraz wiele innych.

Jak widać, praca w branży motoryzacyjnej może być dobrym rozwiązaniem także w przypadku osób, które nie są zapalonymi miłośnikami aut.

4.5/5 - (2)